۱۳۰۰ رویداد فرهنگی در مشهد اجرا شده است

معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد تاکید کرد: 1300رویداد در مناطق مختلف برگزار شد که از جمله آن می‌توان به پویش مشهد مهربان اشاره کرد؛ در حوزه اخلاق اجتماعی نیاز به سیاست مشخصی داشتیم و فاز ششم خط عابر خط زندگی در دستور کار قرار گرفت

به گزارش رضوانیون، «یوسف اسماعیل‌زاده» در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: در حوزه خانواده باشگاه‌های مخاطب‌محور ایجاد شد و مأموریت آن این بود که برای اقشار مختلف خانواده از زوج‌های جوان تا افراد سالمند برنامه‌هایی تدوین شود و از جمله این باشگاه‌ها “کهکشان کودکی” ویژه‌ کودکان ۲ تا ۶ سال، “جام” ویژه کودکان ۷ تا ۹ سال، “ملکه” ویژه دختران ۹ تا ۱۲ سال و “سراج” ویژه پسران ۹ تا ۱۲ سال است.

وی افزود: باشگاه مانا ویژه نوجوانان ۱۲ تا ۱۵ سال و باشگاه رایانو ویژه نوجوانان ۱۵تا ۱۸ سال بخشی از باشگاه‌هایی هستند که در حوزه معاونت فرهنگی و هنری وجود دارد.

اسماعیل‌زاده با بیان این مطلب که بیش از ۲۵۰۰تشکل در دو برنامه مناسبتی شمس و حسینیه‌ای به وسعت شهر مشارکت داشتند ادامه داد: برنامه‌های ماه امت و اتوبوس بازی، برپایی خیابان‌های مهدوی با تاکید بر حوزه پیرامونی، حضور قاری مصری، برپایی نمایشگاه‌های قرآنی از جمله برنامه‌های ویژه در زمینه محله محوری در سطح شهر مشهد بود؛ همچنین پروژه بهبود مساجد در دست اقدام است و بیشترین آن نیز در منطقه‌های ۴ و۷ خواهد بود و در نمایشگاه شمس یکهزار و ۲۶۴ تشکل و در حسینیه شهر یکهزار و ۳۵۰تشکل شرکت کردند.

معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد عنوان کرد: در بحث نشاط شهروندی در کلیه مناسبت‌های ملی و مذهبی و نورافشانی،بیش از ۵هزار پاتوق سرود ملی و مذهبی برگزار شد.همچنین بهار مهدویت با محوریت مناطق، جشن روزه اولی ها و سرود سلام فرمانده از دیگر اقدامات انجام شده بود.

اسماعیل زاده با اشاره به برگزاری جشن ایراندخت، چاپ کتاب “دختران شهید می‌شوند”، برگزاری نمایشگاه دستاوردهای بانوان موفق و اجتماع زنان مشهدی در روز ولادت حضرت معصومه(ع) افزود: مدیریت مراکز فرهنگی به مناطق واگذار شد و فضا آرایی شهری توسط مناطق در حال انجام است و در سال ۱۴۰۱هیچ اقدام ستادی در فضاآرایی شهری انجام نشد به همین منظور هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع ریسه و پرچم از معابر شهری به این موضوع اختصاص یافت.

معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی و‌ اجتماعی شهرداری مشهد گفت:روز ملی مشهد نیز در شورای فرهنگ عمومی استان مطرح شده و هنوز در مناسبت‌های فرهنگی کشور تصویب نشده است. ایام رویداد بین‌المللی مشهد‌ از عید فطر تا میلاد امام رضا‌(ع) ادامه دارد.

وی تاکید کرد: ۱۳۰۰رویداد در مناطق مختلف برگزار شد که از جمله آن می‌توان به پویش مشهد مهربان اشاره کرد؛ در حوزه اخلاق اجتماعی نیاز به سیاست مشخصی داشتیم و فاز ششم خط عابر خط زندگی در دستور کار قرار گرفت همچنین چاپ نشریه شهرآرا مترو و توسعه آن نیز در دستور کار قرار دارد و آموزش داوطلبان آتش نشانی، آموزش ترافیک به ۶هزار کودک، آموزش به ۸هزار راننده اتوبوس و تاکسی نیز از دیگر اقدامات انجام شده است.

اسماعیل زاده تصریح کرد:در بخش سیما و منظر شهری توجه به یادمان‌های دائم و موقت از موضوعات اساسی است و در این زمینه تغییر رویکرد داشتیم. یادمان دائم اژدهای کشف رود و مرغ ملکوت نیز با همین سیاست احداث شده است.

معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد گفت:۱۲هزار متر دیوارنگاری در شهر شاهد هستیم که این اقدامات در ایام استقبال از بهار به صورت ویژه انجام شد و سال گذشته ۳۰۶هزار مترمربع فضاآرایی شهری مناسبتی انجام شده است.

وی اذعان کرد: یکی از اقدامات متفاوت در فضای شهر مشهد، جشنواره فراخوان روشنایی شهر است که هر دوره تعدادی از تصاویر شهدا منتخب می‌شوند و نقاشی دیواری بر اساس تصویر آنها انجام می‌شود.

اسماعیل زاده خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات متمایز برنامه شوق پرواز در راستای آشنایی نوجوانان با دستاوردهای نظام در پایگاه چهارم شکاری بود. همچنین در بخش کتاب و کتابخوانی هشت هزار کتاب به نوجوانان امانت داده شد و در بخش آموزش شهروندی ۴۱هزار نفر در دوره های آموزش شهروندی سال گذشته شرکت کردند.