قرارداد تامین قیر تا یک ماه آينده نهایی می شود

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد قرارداد تامین قیر تا یک ماه آينده نهایی می شود و هیچ مشکلی در تامین ادوات وجود ندارد و مشکل اصلی فقط قیر است که باید به صورت نقدی تامین شود. در گذشته قیر رایگان سازمان بازآفرینی در دست ما بود و در هیچ جا جز پروژه هدف بازآفرینی اجازه استفاده نداشتیم اما درحال حاضر آن‌چه الان به دنبال آن هستیم خرید قیر است.

به گزارش رضوانیون، «پوریا محمدیان» در نشست خبری با خبرنگاران بیان کرد: شهر مشهد ۵۰۴ دوربین نظارت تصویری دارد که ۱۴۳ دستگاه دوربین ثبت تخلف هستند و درحال برنامه‌ریزی برای افزایش این تعداد (در تلاش) هستیم، در زمینه معاینه فنی در ماه ۷۰۰ هزار تخلف توسط دوربین‌ها شناسایی می‌شود که ۶۰ درصد منجر به صدور قبض جریمه می‌شود. در مشهد ۶ مرکز معاینه فنی داریم که در سال ۳۱۰ هزار برگ معاینه صادر می‌کنند؛ دوربین‌ها نشان می‌دهد ۷۰ درصد خودروها معاینه‌فنی دارند و ۳۰ درصد فاقد معاینه هستند که جریمه می‌شوند.

محمدیان با اشاره به اینکه براساس آمار شهر مشهد سه میلیون و ۴۵۰ هزار نفر جمعیتی در آن سکنی دارند تصریح کرد: براساس مطالعات طرح جامع حمل و نقل، مشهد روزانه ۷ میلیون سفر روزانه دارد. حدود ۴۴ درصد سفرهای روزانه با سه مد قطارشهری، اتوبوسرانی و تاکسیرانی انجام می‌شود؛ کل بودجه شهرداری امسال ۴۰ همت(هزار میلیارد تومان) که بودجه عمرانی ۲۰ همت و آن‌چه در حوزه مأموریت حمل‌ونقل دنبال مي‌کنيم، ۱۰ همت است.

وی گفت: در سال‌های آينده ضلع دیگر حرم نیز توسط خطوط مترو پوشش داده می‌شود که این بزرگترین خدمت به زائران و مجاوران برای دسترسی به حرم‌مطهر در ایام پیک زیارت است. ۴ پایانه باری در سطح شهر ساماندهی شده که شامل پایانه‌های میثاق، مفتح، معراج و نمایشگاه است و سالانه ۳۷ هزار پروانه باری صادر می‌شود.

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد، ابراز کرد: ۱۵۰۰ جای پارک در ابتدای خیابان توحید در حال آماده‌سازی است که در کنار پارکینگ هشت‌آباد، شهدا و هاشمی‌نژاد در اختیار شهروندان و زائران خواهد بود.

وی ادامه داد: تامین اعتبار از منابع شهرداری به دنبال افزایش دوربین‌های نظارتی و ثبت تخلف هستیم؛ سه رینگ تعریف شده که برای مکانیزه شدن آنها نیازمند دوربین ثبت تخلف هستیم که تا پایان سال ۴۰ دوربین اضافه خواهد شد.

محمدیان گفت: درحال حاضر قیمت اتوبوس ۱۲ متری، هشت میلیارد و اتوبوس برقی ۱۶ میلیارد تومان است؛ کمک دولت پایدار نیست و شهرداری تصميم گرفته با کمک و مصوبه شورای شهر از محل منابع خود اقدام کند.

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد با بیان اینکه در مصوبه اخیر اجازه داده شد تا قیر، میلگرد و سیمان از طریق تهاتر زمین و پروانه خریداری شوند، عنوان کرد: در هفته گذشته‌ از کارخانه ساخت اتوبوس بازدید شد و امیدوارم بتوانیم ۵۰۰ اتوبوس را از این طریق تامین کنیم.

محمدیان قرارداد تامین قیر تا یک ماه آينده نهایی می شود و هیچ مشکلی در تامین ادوات وجود ندارد و مشکل اصلی فقط قیر است که باید به صورت نقدی تامین شود. در گذشته قیر رایگان سازمان بازآفرینی در دست ما بود و در هیچ جا جز پروژه هدف بازآفرینی اجازه استفاده نداشتیم اما درحال حاضر آن‌چه الان به دنبال آن هستیم خرید قیر است.

وی گفت: در زمینه اتوبوس و تاکسی برقی اقداماتی انجام شده؛ اولین اتوبوس برقی در مشهد رونمایی شد اما موضوع جدی دنبال نشد قیمت اتوبوس برقی ۱۶ میلیارد تومان است که نیازمند حمایت دولتی است. قیمت تاکسی برقی یک میلیارد و نیم است. درحال حاضر برای پرداخت اقساط نوسازی تاکسی‌ها با مشکلاتی مواجه هستیم لذا بدون کمک دولتی نمی‌توان این تاکسی و اتوبوس‌ها را خریداری کرد.

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد ابراز امیدواری کرد: خط یک ۶۰ واگن دارد و ۶۰ واگن کمبود داریم که نیازمند تامین اعتبار ۱۲۰ میلیون یورویی است و قیمت هر واگن ۱۴۰ میلیون دلار است؛ با چند بانک برای دریافت وام مذاکره کردیم و امیدواریم به محض تامین اعتبار و اخذ مجوز شورا موضوع نهایی شود.

وی در پایان گفت: در روزهای آینده کلنگ‌زنی پروژه تقاطع سه‌سطحی شهیدفهمیده و پل روگذرخیام براساس مصوبه شورا با همکاری قرارگاه خاتم الانبیا انجام می‌شود؛ این پروژه‌ها در ظرف ۱۸ ماه عملیاتی و در این دوره افتتاح می‌شوند‌.