ظرفیتهای گردشگری مشهد مورد توجه مجلس است
به گزارش رضوانیون، «علیرضا احمدیان» دبیر فراکسیون کارآفرینان مجلس در نشست خبری چهارمین نمایشگاه ستاره های صنعت غذا و گردشگری، گفت: آنچه که امروز به عنوان قدرت و میراث مشهد از آن بهره میبریم، از نگاه متعالی گذشتگان ماست که مسافر مشهد را تکریم میکردند؛ همین نگاه چیزی است که این شهر به آن نیاز دارد. این رویداد را به عنوان یک پروژه نبینید، بلکه آغاز یک فرایند ببینید. این رویداد میتواند شروع احیاء ارزشهایی باشد که دوباره خاطرات بهتری را در ذهن گردشگران این شهر رشد دهد.
دبیر فراکسیون کارآفرینان مجلس افزود: پتانسیلهای گردشگری، اقامتی و صنایع خوراکی در خراسان رضوی برای مجلس شورای اسلامی و حاکمیت از این جهت مهم است که فرصت بینظیر شغلی و بازار آفرینی ایجاد کرده است؛ ما در بازارداری، نیاز به فرهنگسازی داریم.
وی خطاب به دبیر رویداد گفت: پیشنهاد میشود که شما باید روی این حوزه کار کنید تا فرهنگ سازمانی مجموعهها و نحوه تعامل ارتقا یابد.
مشاور عالی رویداد ستارهها در ادامه گفت: هتلهای شما بعد از اینکه مسافر از محل اقامت میرود، دیگر ارتباطی با او نمیگیرند و خدمات مشتریان بسیار ضعیف است. مشتری در مشهد مقدس به علت اینکه زائر امام هشتم است، خیلی اهمیت دارد. در گذشته این نگاه بوده اما امروز دوباره باید احیا شود. این نه تنها هزینه نیست، بلکه سرمایهگذاری مجدد روی فرهنگ است.
وی گفت: نکته دیگر این که جا دارد در مشهد روی صنعت غذا کار شود، رسپیها و ذائقههای جدید پتانسیل این کار را دارند در حالی که خیلی وقت است نوآوری در این زمینه روی نداده است. اگر یک شورای هماهنگی از کسب و کارهای صنعت غذا، هتلداری و گردشگری، تشکیل شود همافزایی خوبی انجام میشود.
احمدیان با ارائه پیشنهاد تشکیل شورای هماهنگی کسب و کارهای صنعت غذایی، هتلداری و گردشگری از تمام گرایش ها، گفت: ۸ هزار اتحادیه در اتاق اصناف و ۵۰۰ نشکل در اتاق بازرگانی داریم و با توجه به این حجم از تشکل به نسبت آن بهره وری در کشور پایین است.
سمینارها، نمایشگاه ها و ایونت ها، اولین فرصت های رشد و بالا رفتن است
«عباس پور فرخی» متخصص و مدرس حوزه برندینگ نیز در این نشست گفت: در بسیاری از اتفاقات اجتماعی ، شاهد این بودیم که تمام رویدادهای به یادماندنیمان از مسیر خوراکی ها میگذرد. در صنعت توریست هم از همین جهت بخش خوراکی ها یکی از بخش های مهم است. در کنار فضاهای قدیمی که قابل توسعه نیستند، صنعت غذا با قابلیت توسعه حضور دارد. مثل هر صنعت دیگری، در صنعت غذا و نوشیدنی هم نیازمند توسعه هستیم و ناچاریم در فضای رقابت قدم بگذاریم.
وی افزود: تا زمانی که در معرض رقابت نباشیم، متوجه نیستیم در چه نقطه ای از رشد قرارداریم. اکثر دوستانی که بنده به عنوان مشاور همراهشان بودم، در ابتدا تصور این را داشتند که در بهترین نقطه بازار قرار دارند. سمینارها، نمایشگاهها و ایونتها، اولین فرصتهای رشد و بالا رفتن است و تا ما در جایگاه رقابتی قرار نگیریم، رشد نمیکنیم. تا مسابقه ای برگزار نشود، رتبه و جایگاه مجموعه مشخص و دیده نخواهد شد. فستیوالهایی مثل ستاره ها جایگاه یک مجموعه را مشخص میکند.
مشاور عالی رویداد ستاره ها گفت: تمام مجموعه های غذایی ما برای کسب منافع، ناگزیر به توسعه هستند اما بحث برندینگ، موضوع جدایی است. وقتی شما برند شدید، چیزی اتفاق میافتد که الزاما داخل بازی قرار خواهید گرفت.
وی با بیان اینکه شاید یکی از دلایلی که سالها مردم از خرید لذت نمیبرند، میلیون ها بنگاه اقتصادی غیر برند است که محصول را به هرنحوی میفروشد و مسئولیتی در قبال رضایت و یا عدم رضایت مشتری ندارد، افزود: وقتی به سمت برندینگ حرکت کنیم، منافع به مشتری ها میرسد.
وی افزود: مجموعه هایی که برند هستند، ناگزیرند برای حفظ اعتبار، پروتکل هایی را رعایت کنند و خدماتی را به مشتری ارائه دهند که اگر برند نبودند، هیچوقت این کار را نمی کردند و لحظه ای که مجموعه ها خود را برند احساس کنند، آغاز خدمات به مشتری هاست. حس شهرت و برند بودن، مجموعه را مجاب میکند تا خدماتی متعالی به مشتری ها ارائه دهد.
پورفرخی با بیان اینکه در صنعت گردشگری و توریسم، بخش غذا بسیار مهم است و این صنعت قابلیت توسعه دارد، گفت: این دو در کنار هم به توسعه گردشگری کمک می کنند و این نیازمند داشتن رقیب و اینکه خود را در نقطه عالی ندیدن می باشد.
وی در پایان گفت: برندها چیزی برای از دست دادن دارند و از لحظه ای که خود را برند احساس کنند اغاز خدمات زیبا به مردم است.
ارسال دیدگاه
مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0